Cumartesi, Aralık 11, 2004

gelelim acı kavunun faydalarına

Bu sinüzit ne başa bela hastalıkmış,gün geçtikçe yenemeyeceğimi daha iyi anlıyorum-yenmeye çalıştığım da yok gerçi-.Adamın kafasını gözünü zonklatıyo resmen.Hayır ağrısı geçse tıkanıklık yapması bi dert,hatta bu tıkanıklıkla bigün yemek yerken havasızlıktan ölebilir insan,tamam abarttım biraz ama olayın vehameti açısından böyle bi mübalağaya gerek var.On iki ayda toplam kaç gün burnum tıkalı olmadan, rahat rahat nefes alarak geziyorum bilmem(gezmediğim günlerde de burnum tıkalı oluyo tabi).Yazın bile nüksediyo o kadar.Az bi nem kalsın saçta başta,ufak da bi yel yedin mi tamam daha.İşin bitti,hayatla bağlantını kesip sızlan dur.Doktora gidiyosun iki antibiyotik veriyo bi de sabah akşam tuzlu su çek geçer diyo,eyvallah diyosun.Bi haftada bişeyciin kalmıyo.Sonraki haftalarda gene nüksediyo.Kronik hastalıkların kralı bu.Ameliyat bile kâr etmiyor.
En iyisi bizim üst komşunun yaptıı gibi acı kavunu alıp bi iki damla burna damlatmak.Bi hafta salya sümük gezmiş ama olsun.Senede bikez yapıyorum iyi oluyo diyo adam.Bi de bunun mevsimini iyi ayarlamak lazımmış,mesela sonbahar-kış kreasyonları tam sonuç veriyomuş heralde.Sade mevsimini ayarlamak yetmiyomuş tabi,dozajı tutturamazsan da sakat olabiliyomuş ya da yutmalarda zehirlenme ihtimali varmış.Dikkatli olup denemek lazım.
Nedir ne değildir dedim oturdum biraz araştırdım bu kavun bitkisini.Meğer ne faydalı bişeymiş.Ben gördüğümde sade patlatmasını bilirdim bunları halbusam.
Buraya da yazayım da bikaç özelliğini bi işe yarasın:


acı kavun
Kabakgiller familyasındandır. Ekseriya çöplüklerde yetişir(bu kısmı kesmedim ki ne kadar mütevazı bi bitki olduunu anlayın diye). Mavi yeşil yapraklı sert kaba tüylü sürüngen(bak şu tevazuya) otsu bir bitkidir. Akdeniz bölgesinde çok rastlanır(çok tatilgen bi bitki ayrıca). Oval meyvelerinin içindeki sıvıdan sulandırılarak ve köklerinden infüzyon yolu ile faydalanılır.

Diğer Adları:ACI DÜLEK,EŞEK HIYARI(acıların bitkisi)
Latincesi:Citrullus colocynthis

Faydaları:
Sindirim Sistemi:Müshil olarak kullanılır
Cilt:Lapası egzemada faydalıdır.
Üriner Sistem:İdrar söktürücüdür.
Solunum Sistemi:Sinüzitte faydalıdır(aha da bu kısım)
Kas, Kemik ve Eklemler:Sırt, mafsal, siyatik ağrılarında kullanılır
Endokrin:Gut’ta faydalıdır(zengin arkadaşlarımızı ilgilendiren bi mevzu)

"Ya iyi de ben hiç acı kavun görmedim" diyenler hiç beklemesinler resmini koymuyorum siteye,gezin tozun sorun bulun öğrenin.Ama "çok betonarme yaşıyoruz be abi" diyip ağlayanlara da kıyamam,buyursunlar tabi.
Benim ingilizcem var,süperim ben diyenler buraya buyurabilir maksimum fayda için.
Can sıkıntısıyla kültürümüzü de artırdık ya helal olsun.Neyse,bikaç gün yokum zaten.İdare edin bunlarla,özümseyin falan.

.................................................................................................................................

6 Yorum:

Blogger dwainalexander59837198 şöyle demiş:

I read over your blog, and i found it inquisitive, you may find My Blog interesting. My blog is just about my day to day life, as a park ranger. So please Click Here To Read My Blog

4 Ocak 2006 18:05  
Blogger mandygreene3999 şöyle demiş:

I read over your blog, and i found it inquisitive, you may find My Blog interesting. So please Click Here To Read My Blog

http://pennystockinvestment.blogspot.com

27 Ocak 2006 00:52  
Blogger h3x40lrt şöyle demiş:

Get any Desired College Degree, In less then 2 weeks.

Call this number now 24 hours a day 7 days a week (413) 208-3069

Get these Degrees NOW!!!

"BA", "BSc", "MA", "MSc", "MBA", "PHD",

Get everything within 2 weeks.
100% verifiable, this is a real deal

Act now you owe it to your future.

(413) 208-3069 call now 24 hours a day, 7 days a week.

9 Mayıs 2006 15:08  
Anonymous Adsız şöyle demiş:

Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Güvercin
Miro Güvercin
Taklacı Güvercin
Adana Güvercin
Şebab Güvercin
mülakat Güvercin
Bango Güvercin
Baska Güvercin
Hünkari Güvercin
Posta Güvercin
Filo Güvercin
Makaracı Güvercin
Dolapcı Güvercin
Oynar Güvercin
Kelebek Güvercin
Trakya Güvercin
Kostüm Güvercin
Güvercin Forum
Timurtasş Hoca
Koxp 1299
1299 koxp

8 Aralık 2009 16:20  
Anonymous Adsız şöyle demiş:

Just want to say what a great blog you got here!
I've been around for quite a lot of time, but finally decided to show my appreciation of your work!

Thumbs up, and keep it going!

Cheers
Christian, iwspo.net

28 Mayıs 2010 18:54  
Anonymous Adsız şöyle demiş:

Just want to say what a great blog you got here!
I've been around for quite a lot of time, but finally decided to show my appreciation of your work!

Thumbs up, and keep it going!

Cheers
Christian, iwspo.net

29 Mayıs 2010 16:39  

Yorum Gönder

ana sayfa bu tarafta